close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משרד החוץ- אין כוונה לחתום הסכם במסגרת ביקור האפיפיור

מערכת שורשכב אייר, תשעד22/05/2014

משרד החוץ לעו"ד קורינאלדי: אין כוונה להעניק מחווה או לחתום הסכם עם הוותיקן במסגרת ביקור האפיפיור

תגיות:

במסגרת המאבק נגד שינוי הסטטוס-קוו בחדר הסעודה האחרונה, פנה עו"ד גלעד קורינאלדי גם לראש הממשלה ולשרי החוץ והפנים בשם "עמותת מרכז מידע יהדות", בדרישה (על פי חוק חופש המידע) לקבל מידע על כל הסכם או עסקה או הבנות המתגבשות מול הוותיקן בנוגע לאתר הקדוש. הוא ציין כי להתייחסותם לעניין יש חשיבות מרובה "הן לפירוק המתח, והן לשמירה על צביונו וקדושתו של הר ציון לעם היהודי".

מלשכת שר החוץ, אביגדור ליברמן, הבהירו כי לא יהיה מחטף, והשיבו לו באותיות מודגשות כי "במהלך ביקור האפיפיור אין כל כוונה להעניק מחווה או לחתום על הסכם כלשהו עם הוותיקן", וכי "בכל הנוגע לשמועות על מסירת 'חדר הסעודה האחרונה' לוותיקן – הרי שהן משוללות כל ייסוד".

"זהו חלק מניסיון להתסיס את השטח ולגרום למתחים סביב הביקור", כתבו בלשכת השר, וציינו גם את התגברותם בתקופה האחרונה של האירועים האלימים נגד מוסדות ואישים כנסייתיים - פיגועי "תג מחיר".

התשובה נחתמת בהצהרה כי "אין כל כוונה להעביר או לתת זכויות חזקה כלשהן ב'חדר הסעודה האחרונה' לוותיקן – לא במהלך ביקור האפיפיור בישראל ולא לאחריו", וכי "מדינת ישראל עומדת על עמדתה המסורתית, ולפיה 'חדר הסעודה האחרונה' וכל חלק אחר במתחם שעל הר ציון, לא יועברו לבעלות הוותיקן או לחזקתם בצורה כלשהי".

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה